• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 4 اسفند 1399
کد مطلب : 125032
+
-

حیدر سلیمانی/معاون ورزش سازمان ورزش شهرداری تهران

منطقه ۲۱ پیش‌رو در ورزش شهروندی

منطقه ۲۱ پیش‌رو در ورزش شهروندی

منطقه ۲۱ به سبب موقعیت جغرافیایی خود در حاشیه غربی تهران قرار دارد و از «تهرانسر» تا «ورآورد» پراکنده شده است.
محدوده‌ای متشکل از صنعت و سکونت که در آن، هم‌محله‌ها و شهروندان را داریم و هم کارخانه‌ها و کارگران. در نتیجه موضوع ورزش شهروندی و کارگری در این منطقه بسیار مطرح است.  

منطقه ۲۱ منطقه‌ای بسیار فعال در عرصه ورزش شهروندی است. چه در بخش ورزش آقایان و چه در بخش بانوان کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. شهروندانی علاقه‌مند به ورزش و با استعداد و از سوی دیگر مدیران و مسئولانی که به ورزش اهمیت می‌دهند و به این مقوله توجه دارند. در بخش ورزش کارگری هم منطقه ۲۱ فعالیت‌های چشمگیری داشته است و تیم‌های کارگری در مسابقات و برنامه‌های ورزشی مختلف حضور و مشارکت قابل توجه داشته‌اند و به موفقیت‌های خوبی هم دست پیدا کرده‌اند.  
خوشبختانه فعالیت‌های ورزشی منطقه در سطح قابل قبول و قابل توجهی قرار دارد. این موفقیت‌ها به یک‌سال و ۲ سال اخیر هم محدود نمی‌شود و سال‌ها است که شاهد تداوم این موفقیت‌ها از سوی ورزشکاران و تیم‌های ورزشی منطقه در رقابت‌ها و رشته‌های گوناگون هستیم. در مسابقات «دهه‌فجر» امسال، تیم‌ها و ورزشکاران منطقه حضور پرقدرت و موفقیت‌آمیزی داشتند که از جمله می‌توان به قهرمانی «والیبال ساحلی» بانوان و کسب مقام نخست از سوی آنها اشاره کرد.  
این موفقیت‌ها نشان‌دهنده عزم بالا و مدیریت خوب ورزشی است که در این منطقه پایه‌گذاری شده و به شکل سیستماتیک ادامه داشته است.
 این موضوع نشان می‌دهد که استعدادهای بسیار خوبی در منطقه ۲۱ داریم که برخی از آنها در رشته‌های خود تا بالاترین سطح، رشد و پیشرفت داشته‌اند و امروز در رقابت‌های لیگ و تیم‌های ملی حضور دارند و با توجه به عملکرد ورزشکاران جوان منطقه در سال‌های اخیر، اطمینان دارم که در آینده هم شاهد ظهور و حضور استعدادهای بیشتری از این منظقه خواهیم بود.  
به‌ویژه که مشاهده می‌شود در بخش ورزش پایه از جمله «فوتبال» کارها و برنامه‌های بسیار خوب و سازنده‌ای انجام شده و جریان منسجمی و قوی در اغلب محله‌ها شکل گرفته است. علاوه بر ورزش شهروندی و کارگری، در ورزش حرفه‌ای هم منطقه ۲۱ چهره‌های موفق و شناخته شده‌ای دارد.  
از ورزش «رزمی» گرفته تا ورزش‌های «توپی»، چه ورزش آقایان و چه بانوان قهرمانان، ورزشکاران و مربیان خوبی در منطقه هستند که حضور آنها و فعالیتی که برای اعتلای ورزش می‌کنند، تأثیر زیادی بر روی موفقیت‌های ورزشی این منطقه گذاشته است.  

این خبر را به اشتراک بگذارید